- Hjem
- Forretningsbetingelser
Handelsbetingelser
Henvendelse vedrørende ordrer:
Telefon: 70 20 78 00
E-mail: [email protected]
Vi bestræber os på at besvare din e-mail inden for 1-2 hverdage
1. INDLEDNING
Imercos webshop ejes og drives af
Imerco A/S
Smedeholm 16
2730 Herlev
CVR.nr.: 26 57 25 17
(”Imerco”)
Disse handelsbetingelser gælder i forbindelse med forbrugerkøb af varer på Imercos webshop, Imerco.dk.
2. BESTILLING AF VARER PÅ IMERCO.DK
Du kan bestille varer i Imercos webshop, Imerco.dk.
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Har du forespørgsler til varer, som ikke er på Imerco.dk, er du altid velkommen til at kontakte os ved at henvende dig i en af vores butikker eller vores kundeservice her.
Når du handler på Imerco.dk, indgås aftaler på følgende sprog: Dansk
Når du handler på Imerco.dk, accepterer du, at vi kontakter dig med henblik på din anmeldelse af købte produkter og service.
Du skal være fyldt 18 år for at handle i Imercos webshop. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.
Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe alkohol på imerco.dk
Ønsker du at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du anmode om det til kundeservice via vores kontaktformular her.
3. KVITTERING
Du vil efter gennemførelse af en bestilling automatisk modtage en kvittering via e-mail.
4. BETALING
Alle priser i Imercos webshop er dagspriser, angivet i danske kroner og inkl. moms samt alle danske afgifter, told mv.
I Imercos webshop kan betaling ske med betalingskort. Der kan betales med følgende kort:
• Dankort
• VISA/Dankort
• VISA/VISA Electron
• Eurocard
• Mastercard
• Maestro
• Forbrugsforeningskort
• MobilePay
Firmakort udstedt inden for eller uden for EU/EØS, samt private betalingskort udstedt uden for EU/EØS, bliver pålagt et gebyr, hvilket vil fremgå af din kvittering.
Gebyrsatsen vil afhænge af typen af betalingskort, og hvor det er udstedt.
Kortvaremærke og korttype | MasterCard - % af købesummen | Visa - % af købesummen |
Danske - Debit/Kredit Corporate/Business | 2,50% | 2,50% |
EU/EEA Udenlandsk - Debit/Kredit Corporate/Business | 2,50% | 2,50% |
International Udenlandsk - Debit/Kredit Private | 2,40% | 2,40% |
International Udenlandsk - Debit/Kredit Corporate/Business | 3,80% | 3,80% |
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Imerco. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Betaler du med et internationalt kort f.eks. Visa eller MasterCard, vil beløbet automatisk blive reserveret på det pågældende kort indtil varen sendes og beløbet trækkes eller reservationen ophører.
Imerco yder organiseret rabat til følgende persongrupper:
• Medlemmer af ImercoPlus
• Medlemmer af Forbrugsforeningen. Hvilke varer, der omfattes af rabatten til medlemmer af Forbrugsforeningen, samt rabattens procentsats vil efter anmodning kunne forevises.
Der kan ikke benyttes tilgodebevis eller ImercoPlus bonuspoint som betaling i Imercos webshop.
4.1 Betaling og retur i butik
• Pr. 1. marts 2024, har regeringen vedtaget, at virksomheder og erhvervsdrivende ikke må modtage kontantbeløb der overstiger 14.999,- pr handel. Det er derfor ikke muligt at lave en kontantbetaling, hvor beløbet overstiger 14.999,-.
Vores butikker forbeholder sig retten til at afvise betalingen, hvis det ikke er muligt at betale på andre måder end kontant ved beløb der overstiger 14.999,-
• Ved returnering af køb, hvor beløbet overstiger 9.999,-, er det ikke muligt at benytte mobilbetaling /applepay m.m. I disse tilfælde kan vi kun returnere til fysiske betalingskort.
5. LEVERING
Læs om levering og køb af større og tungere varer i afsnit 5.1
Levering sker kun inden for Danmarks grænser og ikke til Færøerne eller Grønland.
Din bestilling pakkes hurtigst muligt efter modtagelse og afsendes indenfor 1-2 hverdage efter, at Imerco har modtaget ordren. Ligger en eller flere af dine varer på fjernlager afsendes de indenfor 1-4 hverdage. Du kan se dette på produktsiden på imerco.dk.
Kan ordren ikke afsendes inden for den oplyste afsendelse, vil du modtage en e-mail herom. Din ordre sendes så vidt muligt samlet, men skulle du have bestilt varer med forskellig leveringstid eller varer, som leveres direkte fra vores leverandør, kan du modtage flere leverancer.
Når du handler på imerco.dk, har du følgende muligheder for fragt og levering:
- Til Imerco-butik: 19 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
- Til pakkeshop med GLS: 39 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
- Til pakkeshop med DAO*: 39 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
- Til privatadresse med GLS: 49 kr. / Fri fragt ved køb over 1000 kr.
- Til privatadresse med DAO*: 39 kr. / Fri fragt ved køb over 1000 kr.
- Til privatadresse med Burd*: 49 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
*DAO leverer kun mindre pakker. Hvis pakken har en vis størrelse, kan DAO derfor ikke vælges som leveringsmulighed. DAO leverer desuden om natten og ringer derfor ikke på hos dig. Pakken stilles ved din dør – også hvis du bor i en opgang med andre beboere. Dette er på eget ansvar. Læs mere på www.dao.as
*Burd leverer kun mindre pakker. Hvis pakken har en vis størrelse, kan Burd derfor ikke vælges som leveringsmulighed. Burd leverer samme dag, hvis du i Østdanmark bestiller inden kl. 15 og i Vestdanmark bestiller inden kl 11. Din pakke bliver leveret mellem 18-22 på hverdage. Bestiller du efter de ovenstående tidspunkter, vil din pakke leveres den næstfølgende hverdag mellem 18-22. Levering med Burd er kun muligt i dele af landet. Hvis Burd ikke er muligt at vælge som leveringsform, betyder det, at Burd ikke kan levere til din privatadresse. Hvis du vælger placering uden underskrift, er dette på eget ansvar.
5.1 Levering med fragtmand og varer der kræver særlig håndtering
Nogle varer kan kun leveres med fragtmand eller kræver anden særlig håndtering.
Prisen for levering med fragtmand varierer fra vare til vare. Du kan se leveringsprisen på hver enkelt vare samt i kurven. Prisen for levering, ved varer der kræver særlig håndtering er 89,- til privatadresse, og gratis til butik ved køb over 500,-. Dette vil fremgå i trin 2, levering, inden ordren gennemføres.
OBS! Det er ikke muligt at opnå fri fragt på varer leveret med fragtmand - uanset den samlede ordres beløb.
Du skal kun betale én fragtpris pr. ordre - uanset antal varer.
Det vil sige, at hvis din ordre både indeholder varer, der skal leveres med fragtmand, og varer, der ikke skal leveres med fragtmand, frafalder muligheden for at opnå fri fragt. Til gengæld betaler du kun én fragtpris – nemlig den til fragtmanden.
Vær opmærksom på, at der ved levering med fragtmand i særlige områder (f.eks. sommerhuse, landzoner og øerne) kan blive nødvendigt i stedet at levere pakken til nærmeste udleveringssted eller døgnboks. Imerco forbeholder sig retten til at omdirigere pakken hertil uden ekstra omkostninger, og du vil naturligvis få besked om dette.
Bliver din pakke leveret direkte fra leverandøren (her vil der stå "levering fra leverandør" på din ordrebekræftelse), vil pakken blive afleveret til nærmeste pakkeshop, medmindre du har valgt levering til din adresse med fragtmand.
6. FORTRYDELSESRET OG TILBAGELEVERING
Hos Imerco giver vi dig 1 måneds returret uanset om du handler hos Imerco.dk eller i en af vores butikker. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail. Du kan vælge at bruge standardfortrydelsesformularen, men det er ikke et krav.
Find standardfortrydelsesformularen her.
Du kan returnere varer til Imercos weblager eller en af vores mange butikker.
Bemærk: Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer.
Læs om fortrydelsesret og tilbagelevering ved større og tungere varer i afsnit 6.2.
Ønsker du at fortryde købet, skal dette meddeles Imerco skriftligt inden for 1 måned fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen, og varerne skal tilbageleveres til Imerco, senest 14 dage efter meddelelse om fortrydelse er afgivet.
Du kan også nægte at modtage eller undlade at afhente pakken, så returneres den automatisk til os, hvorefter vi tilbagefører beløbet til dit betalingskort inden for 2 uger.
Meddelelsen om fortrydelse skal være en utvetydig erklæring om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Vedlæg gerne en kopi af din faktura.
Varerne kan enten returneres sammen med meddelelsen om udnyttelse af fortrydelsesretten eller særskilt senest 14 dage senere. Alle varer købt i Imercos webshop kan tilbageleveres i vores butikker over hele landet eller sendes til vores adresse:
IMERCO A/S
Webshoppen
Park Allé 381
2625 Vallensbæk
Hvis du ønsker at returnere en vare leveret med fragtmand, skal du kontakte vores kundeservice på [email protected]. Læs nærmere i punkt 6.2 herunder.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er ubrugte, i original emballage og forsvarligt indpakket, hvis du vil have det fulde beløb retur. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem retur. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer, hvis du sender varerne til os.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varerne. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Udgifterne til returnering vil afhænge af den specifikke vare. Du opfordres derfor til at orientere dig om priser hos forskellige fragtudbydere.
Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, inklusiv eventuelle leveringsomkostninger, men med fradrag af eventuel værdiforringelse. Du modtager pengene hurtigst muligt, og senest 14 dage efter vi har modtaget varen. Ved værdiforringelse forstås den eventuelle forringelse af varens værdi som følge af manglende dele eller emballage, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det er altid en forudsætning for tilbagebetaling, at varen faktisk er modtaget retur, eller at du har dokumenteret, at varen faktisk er returneret.
Tilbagebetalingsbeløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du for eksempel betalt med betalingskort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
Har du købt en vare i en fysisk butik, er det ikke muligt at returnere den til webshoppen.
6.1 PRODUKTER DER IKKE KAN RETURNERES
- Specialfremstillede varer
Skønhedsprodukter, fødevarer, vin og spiritus tages retur, såfremt varen er ubrugt og uåbnet, holdbarhedsdatoen ikke er overskredet eller tæt på sidste holdbarhedsdato.
6.2 FORTRYDELSESRET OG TILBAGELEVERING VED STØRRE OG TUNGERE VARER
Større og tungere varer er f.eks. havemøbler, møbler, grill og havekrukker.
Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske ved at rette henvendelse til vores kundeservice på [email protected] inden for 1 måned.
Kundeservice bestiller afhentning af dine varer, såfremt du ikke selv ønsker at stå for returneringen. Skal kundeservice håndtere returneringen af dine varer, skal du dække returomkostningerne på 249 kr.
6.3 KAN GAVEKORT/TILGODEBVIS UDBETALES?
Du kan mod et gebyr på 25 kr. få vekslet dit gavekort eller tilgodebevis til kontanter, inden det udløber.
Er gavekortet eller tilgodebeviset udløbet inden for det seneste år, kan du stadig nå at få vekslet det til kontanter.
Gavekort vundet i konkurrencer eller købt via Scalepoint eller andre rabataftaler kan ikke ombyttes til kontanter.
Vekslingen kan kun ske ved at kontakte vores kundeservice her. Husk at vedhæfte et billede af tilgodebeviset/gavekortet.
Ønsker du at få dit gavekort udbetalt, og er det inden for 1 måned efter køb, kan gavekortet kun udbetales til det betalingskort, det er købt med. Dette er selvfølgelig uden gebyret på 25,-
7. REKLAMATIONSRET
Læs om reklamationsret ved større og tungere varer i afsnit 7.1.
Når du handler i Imercos webshop, har du 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler, hvis en købt vare lider af en mangel.
Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke eksempelvis er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, kan du henvende dig i en af vores butikker eller sende en e-mail til kundeservice på [email protected].
Hvis du vil klage over en vare købt hos os, kan du indgive en klage til:
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager via https://naevneneshus.dk/start-din-klage/maeglingsteamet-for-forbrugerklager-og-forbrugerklagenaevnet/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere på www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling.
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klagen indgives via http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mailadresse: [email protected].
7.1 REKLAMATIONSRET VED STØRRE OG TUNGERE VARER
Større og tungere varer er f.eks. havemøbler, møbler, grill og havekrukker.
Meddelelse om udnyttelse af reklamationsretten kan ske ved at rette henvendelse til vores kundeservice på [email protected].
Alle reklamationer på større og tungere varer skal fotodokumenteres, som medsendes henvendelsen til vores kundeservice på [email protected] sammen med kvittering eller faktura. Vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.
8. PERSONOPLYSNINGER
Ved personoplysninger forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person.
Ved at benytte Imerco.dk eller bestille varer i Imercos webshop accepterer du, at Imerco registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.
Imerco respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som du giver på Imerco.dk. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. Imerco registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.
Du kan benytte Imerco.dk uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. Imerco.dk benytter cookies, se nedenfor i pkt. 9, men benyttelsen af Imerco.dk medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.
Imerco har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere varer, nyheder og andre tjenester til dig. Imerco registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig, som du selv afgiver, eksempelvis når du:
• foretager et varekøb i Imercos webshop
• laver en produktanmeldelse på Imerco.dk
• tilmelder dig et nyhedsbrev
• deltager i en konkurrence
• sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback, eller
• i øvrigt giver personoplysninger til os via Imerco.dk eller på anden måde
Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at Imerco behandler personoplysningerne, herunder at Imerco:
• registrerer de personoplysninger, du afgiver
• registrerer oplysninger om de køb, du foretager på Imerco.dk
Imerco sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart. Dine personoplysninger kan dog blive overladt til vores samarbejdspartnere, som i så fald behandler dine personoplysninger på vores vegne og efter vores konkrete og formålsbegrænsede instruks (en såkaldt databehandler). Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Imerco opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, f.eks. kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.
Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er at kunne levere købte varer til dig samt hjælpe ved eventuelle fejl i forbindelse med bestilling og levering.
Retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger er dit samtykke.
Personoplysninger opbevares i 5 år for at opfylde bogføringslovens bestemmelser.
Du har til enhver tid ret til at:
• få oplyst, hvilke personoplysninger, Imerco har registreret om dig
• få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
• få overflyttet dine registrerede personoplysninger til tredjemand
• bede om at få slettet alle personoplysninger.
Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos Imerco tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen heraf.
Den dataansvarlige er
Imerco A/S
Smedeholm 16
2730 Herlev
CVR. nr.: 26 57 25 17
Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt vedr. persondata skal ske skriftligt til kundeservice her.
Klage over Imerco A/S’ behandling af personoplysninger kan rettes til
Datatilsynet
Borgergade 28,5
1300 København K
E-mail: [email protected]
Imerco A/S er en del af M. Goldschmidt Holding A/S koncernen, og Imerco A/S er derfor omfattet af koncernens databeskyttelsesrådgiver (Data Protection Officer):
DPO Frederik Lauritzen
M. Goldschmidt Holding A/S
Grønningen 25
1270 København K
Telefon: 33630900
E-mail: [email protected]
9. COOKIES
Imerco.dk anvender cookies til at indsamle oplysninger.
Læs mere om cookies på Imerco.dk på www.imerco.dk/ansvarlighed/cookies.
Revideret 21. juni 2024.